Fredag

Fredag och kväll, har haft en bra dag först lite jobb och sen fika på stan med en fin vän. Dagen avsutas nu här i soffan med mysstund med T. Godisskålen töms sakta men säkert och på tvn rullar little Einstein, film valet har T gjort och jag tittar så gärna om en liten stund är det läggdags för T och då blir det nog att stänga av tvn för ikväll och läsa lite i boken istället, möjligtvis blir det en stund vad datorn också.

På tal om datorn, skrev på facebook att det blev sushi till kvällsmat för andra gången på tre dagar, genast fick jag kommentaren "är du gravid?"

Vad svarar jag på det?

"Nej jag fick missfall för två veckor sen så jo visst det kan vara gravidhormornerna som fortfarande spökar... "

Nej skulle inte tro det, för det första skulle det inte vara så snällt mot personen i fråga att få det kastat i ansiktet och för det andra vill jag inte 2bli tyckt synd om", finns det något värre?

lovar härmed att jag aldrig ska slänga ur mig sådanna okänsliga kommentarer någonsin, man vet aldrig hur personens bakgrund ser ut och det är lätt att såra fast man inte menar det.

Nej nu ska jag skita i det och fortsätta njuta av min och Ts stund innan läggdags.


Kommentarer
Postat av: sara

Oj så länge han orkar vara vaken och jag som är däckad och la mig 1830, så gammal jag känner mig nu o orkeslös kämfört med T.



Godis kunde ni inte frrästa med men gärna en cocktailblandning med smärtlindring så blir jag glad :-)

Vet du tjejen det är så svårt att veta hur man ska svara på sånna frågor, för de frågar ju egentligen inte av otrevlighet men där man står själv så blir det ändå så himlans fel.

Jag vet inte men jag brukar säga nåt i stil med: ingen aning men det vore trevligt eller jag vet inte men jag fick suschi kvar.

Så brukar jag av nån anledning gå hem och provocera fram gräl med Yasir så jag får gråta istället. Och inga följdfrågor på det för jag vet inte varför jag gör så mer en att det känns töntigt att gå hem och gråta för .... .ställde otrevlig fråga.

Min man är supercool så när han märker att jag börjar så avbryterr han direkt med att säga att jag får gråta, så nu kan jag inte ens provocera längre



Var rädd om er

Med kärlek Sara

2011-04-01 @ 21:28:09
URL: http://yasa-minlillafamilj.blogspot.com
Postat av: sara

Jag skriver en kommentar på din kommentar här istället.

Värsta som finns när de kramas och är ömma när hela en själv är topp lågor att få bråka.

Vi bråkar aldrig annars men om nån frågar när ska ni skafffa barn, är det inte dags nu då är jag översvllande snäll till alla tills jag ser Yas som får för det då.

Som om det är hans fel o det är det ju inte.



Yas har namn på sin hjärna just nu, för han är det viktigt att ha några alternativ här och nu, sen om det inte ser ut som en sånn sen det är inte det viktiga då byter vi namn helt enkelt.



På ultrljud så väger o mäter de kidsen då jag minskar i vikt fortfarande och nu väger för lite, men då är det viktigare med mätn av barnen för att se att de växer.

Förr när jag plugga och det var flerbarnsgrav då kalla man barnen för 1 2 3 osv sen var det nedslående för 2 o 3 som inte var jämställda med 1 och då börja man kalla dem för A B C osv. Nu gilla des inte det heller då det blev A o B lag.

Vet du det nya för 2011 är färger.



Så yas och jag väntar numer 1 röd 1 gul och håll i dig 1 orange barn.

Tur det inte är fler för då hade vi en hel regnbåge liksom.



Förlåt kanske blev jobbigt för dig denna utläggning jag är fortfarande lite exalterad över den svenska påhittighheten



Förlåt kärlek sara

2011-04-01 @ 22:09:56
URL: http://yasa-minlillafamilj.blogspot.com
Postat av: Yasir

Hoppas allt är bra med dig och er

2011-04-02 @ 22:14:00
URL: http://yasa-minlillafamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0