regn rusk och ägglossning

Idag har verkligen regnet öst ner här hemma, efter en förmiddag inne med lite lek och bus var T minst sagt rastlös, bestämde mig för att trtsa ovädret, dra på regnkläderna och gå mot lekparken. Vi fick en fin stund ute i rusket som avslutades med ett besök i den ny öppnade kiosken här i kvarteret. Hade bara tänkt köpa en tidning men T ville så gärna ha en glasss så han fick det trots regn rusket, är man tre år så kan man äta glass ute oasett väderlek.

Har haft lite molande värk i ryggen idag som jag brukar ha när ägglossningen är på väg, nu är frågan ska vi prova att skaffa en liten redan nu eller vänta som läkarna säger till efter att första mensen kommit. Har inte riktigt fått klart varför man ska vänta, om det är för att kroppen ska läka eller för att det är större risk för missfall om man kör på direkten. Nu har vi ju i coh för sig inte blivit graida speciellt fort någon gång tidigare, så tror ju direkt inte det är så stor risk att det skulle bli någon liten redan så här på första försöket, men man vet ju aldrig..

Ja, ja,  får väll fundera lite öer det hela.........

Kommentarer
Postat av: sara

Tror läkarna menar att du ska vänta för att vara säker på att din kropp läkt invärtes innan och det brukar man vara när första mensen kommer.



Men just nu tänker jag inte redigt och hatar sjukvårdspersonal så jag säger:

Lyssna på dig själv och din man då blir det rätt.

Vill ni så kör på bara

I allmänhet så är det lättare direkt efter ett missfall att lura kroppen och bli gravid, för kroppen din är mer mottaglig.

Så lyssna på varandra säger jag som cybervänkompisbloggareSara och inte som doktorSara

2011-04-03 @ 19:04:44
URL: http://yasa-minlillafamilj.blogspot.com
Postat av: Yasir

När jag läste inlägget tänkte jag som min goa fru så jag upprepar inte hennes kommentar

2011-04-03 @ 21:30:05
URL: http://yasa-minlillafamilj.blogspot.com
Postat av: Sara

Tack älskade du för den fina kommentaren igår, kanske kan det vara så som du säger.

Jag hoppas men vågar inte glädjas.



Hoppas du mår bra och får en toppen bra måndag.



Du är guld värd Sara

2011-04-04 @ 06:50:33
URL: http://yasa-minlillafamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0